Towar nie sprawdzony przy kurierze – a przyszedł uszkodzony co zrobić?

FORUM PYTANIA I ODPOWIEDZI Towar nie sprawdzony przy kurierze – a przyszedł uszkodzony co zrobić?

Temat zawiera 3 odpowiedzi, i ma 2 odpowiedzi, ostatnio zaktualizowany przez  Gość .

  • Autor
    Wpisy

  • Gość

    Witam, mam taki problem. Zamówiłem do siebie kilka różnych rzeczy z Allegro. Wysyłka była kurierska. Paczka do mnie przyszła ale nie było mnie w domu i dobrała ją inna osoba. Gdy wróciłem do domu otworzyłem paczkę i okazuje się, że towar jest uszkodzony.

    Jeden chyba w transporcie od uderzenia a drugi być może od zadrapania w transporcie lub taki był wysłany przez sprzedawcę. Co mam teraz zrobić, kurierowi brat podpisał odebranie paczki i przy nim nie sprawdzał czy wszystko jest w porządku.


    infomiasto.eu

    Witaj, nie ma w Polskim prawie takiego obowiązku jak sprawdzanie paczek przy kurierze. Jeśli jakiś sprzedawca pisze, że reklamacje uwzględniane są tylko przy tym gdy towar jest otwierany przy kurierze to jest to łamanie prawa przez niego i jest to klauzula niedozwolona.

    Wracasz do domu czy nawet samemu odbierasz paczkę – nie masz obowiązku od razu jej otwierać tym bardziej w obecności kuriera. Po stwierdzeniu przez Ciebie, że coś jest nie tak z przesyłką wzywasz kuriera do siebie do domu i wtedy spisujesz protokół. Zrób także swoje fotki i prześlij je do sprzedawcy z własnymi żądaniami a sprawa kuriera i protokołu uszkodzeń można także do tego załączyć lub traktować jako drugorzędową.

    Teraz pytanie jak paczka była ubezpieczona to komu należy się odszkodowanie – uważam że kupującemu jaki ponosi nadmierne starania i stratę czasu ponad to co oczekiwał. Oczywiście wraz z pokryciem strat lub przysłaniem nowego towaru w zamian.


    Gość

    Zadzwonię do kuriera co mi dostarczył paczkę i z nim postaram się spisać ten protokół. Także zrobię za radą fotki tych sprzętów. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Bardzo dziękuję za poradę, już bałem się, że zostanę z tym towarem a kosztował nie małe pieniądze.


    Gość

    Bez obaw, nigdy nie ma tak, że nie ma wyjścia. Każdy ma prawo odebrać i otworzyć kiedy uważa za stosowne. Widzisz szkodę wtedy masz te 14 bodajże dni na zgłoszenie tego problemu sprzedawcy.

    To sprzedawca odpowiada za dostarczenie pełnowartościowej rzeczy. Sam miałem taką akcję z całym powyginanym rowerem jaki dostarczył mi kurier.

    Pozdrawiam R.

Odpowiedz na: Towar nie sprawdzony przy kurierze – a przyszedł uszkodzony co zrobić?
Twoje dane: