Obsługa klienta. Czy da się ją zautomatyzować?

INFOMIASTO FORUM ROZMÓW Obsługa klienta. Czy da się ją zautomatyzować?

  • This topic is empty.
  • Autor
    Wpisy
  • Odonel

    Obsługa klienta odgrywa ważną rolę w prowadzeniu biznesu, szczególnie jeśli mówimy o tak zwanym B2C – business-to-consumer, czyli w sytuacjach, kiedy rynkiem docelowym są klienci detaliczni. W takich przedsiębiorstwach utrzymywanie dobrych relacji z odbiorcami pozwala na szybszą skalowalność i łatwe zwiększanie dochodów. Jednak dbanie o jakościową komunikację z klientami nie należy do najprostszych zadań, o czym piszemy w tym artykule.

    Obsługa klienta – kto za nią odpowiada?

    Wielu przedsiębiorców zatrudniających pracowników uważa, że za jakość obsługi i zadowolenie klientów odpowiedzialne są osoby, które mają z nimi bezpośredni kontakt. Analizując jednak komunikację na zewnątrz i wewnątrz firmy można dojść do nieco innych wniosków. Bowiem na jakość obsługi klientów wpływ mają nie tylko pracownicy, mający z nimi kontakt, ale również ich przełożeni i koledzy z pracy.

    Dobra atmosfera w firmie i czyste relacje między współpracownikami zapewniają większą empatię i szacunek do osób z zewnątrz. Kluczem do sukcesu jest więc dbanie o relacje w firmie, co dla właścicieli i przedsiębiorców jest łatwiejsze do nadzorowania. Jeśli więc posiadasz swoją firmę i zatrudniasz pracowników, zadbaj o dobry kontakt z menedżerami, poświęcaj im czas oraz okaż zaufanie i zachęć, aby zrobili to samo z osobami, które nadzorują. Taka praca u podstaw z pewnością zaprocentuje.

    Czy komunikację da się zautomatyzować?

    Nawiązując do rad z poprzedniego akapitu trudno uwierzyć w to, że komunikację można automatyzować. Jak zadbać o relacje i sprawić, aby poczucie bezpieczeństwa, troski i zainteresowania było obecne po wprowadzeniu automatyzującego narzędzia? Wydawałoby się to niemożliwe, gdyby nie firmy takie jak KODA Bots. Firma ta wykorzystuje najnowocześniejszą technologię i sztuczną inteligencję do usprawniania procesów komunikacji w wielu firmach. Jej rozwiązania sprawnie funkcjonują w największych sklepach sieciowych w Polsce i służą do komunikacji między pracownikami, jak i ułatwiają klientom kontakt z firmą. Wszystko to dzieje się za pomocą tak zwanego chatbota, który jest zaprogramowany pod konkretne potrzeby przedsiębiorstwa i może być wprowadzony na dowolną platformę – kanały social media, stronę internetową czy wewnętrzne, firmowe systemy.

    Jak działają chatboty?

    Chatboty to narzędzie, które jest “szyte na miarę” biznesu, dla którego jest przeznaczone. Przed przystąpieniem do jego tworzenia, należy przeanalizować dotychczasowe rozmowy, najczęściej padające pytania oraz znaleźć szybkie i sprawne sposoby na ich rozwiązanie. Dopiero po tym etapie można przejść do projektowania rozmów, a następnie do ich programowania, uwzględniając wszelkiego rodzaju zmienne.

    Efektem tej pracy może być na przykład udzielanie informacji kadrowych pracownikom, pomoc w reklamacjach i procesach zakupowych oraz zaciekawienie i zaintrygowanie odbiorców nowym narzędziem komunikacji. W dłuższej perspektywie, dobrze skonfigurowane narzędzie odciąży pracę osób przyjmujących interesantów i wpłynie na ogólną poprawę zadowolenia, ponieważ użytkownicy szybko dostaną odpowiedzi na nurtujące pytania, a pracownicy nie będą musieli kolejny raz powtarzać tej samej reguły. Jest to bardzo pomocne narzędzie, o którym z pewnością można poczytać więcej na stronie firmy KODA Bots.

    Automat firmowy

Odpowiedz na: Obsługa klienta. Czy da się ją zautomatyzować?
Twoje dane: